2022-12-20

Strategia ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027

Logotyp

 

 

Bardzo dziękujemy za udział w konsultacjach społecznych i zapraszamy do zapoznania się z udostępnionymi dokumentami.

 

 

***

 

OPINIE O STRATEGII ZIT INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCYCH PROGRAMAMI OPERACYJNYMI

 

Mając na uwadze zapisy art. 34 ust. 7 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, Gmina Miejska Mielec jako Lider Związku ZIT wystąpiła do Zarządu Województwa Podkarpackiego oraz do Ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnegoo wydanie opinii dla Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027.

 

Załączniki (zamieszczone na dole strony):

 

  • Opinia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 5 grudnia 2023 r.
  • Uchwała nr 546/11538/23 Zarządu Województwa Podkarpackiego z dnia 5 grudnia 2023 r.
  • Karta opinii Strategii ZIT – FEP

 

 

***

 

PRZYJĘCIE DOKUMENTU STRATEGII ZIT

 

W dniu 28 listopada 2023 r. Strategia ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 została przyjęta przez Związek ZIT Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca (MOF Mielec), który tworzą gminy: Gmina Miejska Mielec, Gmina Mielec, Gmina Przecław
i Gmina Tuszów Narodowy.

 

Strategia została przyjęta Zarządzeniem nr 2082/2023 Prezydenta miasta Mielca jako Lidera porozumienia międzygminnego zawartego w dniu 10.11.2022 r. pomiędzy gminami MOF Mielec.

 

Załączniki (zamieszczone na dole strony):

  • Zarządzenie nr 2082/2023 Prezydenta miasta Mielca z dnia 28 listopada 2023 r.
    w sprawie przyjęcia Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027
  • STRATEGIA ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027.

 

 

***

 

KONSULTACJE SPOŁECZNE

 

W dniu 27 listopada 2023 r. zakończył się proces konsultacji społecznych, dotyczący procedowania projektu Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

 

Konsultacje społeczne odbywały się w okresie od 7 listopada 2023 r. do 27 listopada 2023 r. z możliwością składania opinii i uwag w formie pisemnej oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Ponadto w dniu 13 listopada 2023 r. odbyło się spotkanie konsultacyjne w formule on-line, podczas którego zostały przedstawione najważniejsze założenia projektu Strategii oraz zaplanowane w ramach Strategii  przedsięwzięcia.

 

Podsumowaniem procesu konsultacji są opracowane raporty (zamieszczone na dole strony):

  • Raport ze spotkania konsultacyjnego – 13.11.2023

 

  • Raport z przebiegu i wyników konsultacji społecznych – podsumowanie. Jest to końcowy raport z konsultacji projektu Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

 

 

***

 

OBWIESZCZENIE

 

 Prezydent Miasta Mielca

zawiadamia o wyłożeniu projektu dokumentu:

 

Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko

 

Działając zgodnie z zapisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2021 r., poz. 1372), w odniesieniu do art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2021 r., poz. 247 t.j.), podaje się informacje o wyłożeniu do wglądu projektu dokumentu: Strategia ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko (załączniki do obwieszczenia zamieszczone na dole strony).

 

Z projektem dokumentu można zapoznać się poprzez poniższe załączniki lub w urzędach gmin wchodzących w skład MOF Mielec: Gmina Miejska Mielec, Gmina Mielec, Gmina Przecław, Gmina Tuszów Narodowy, w godzinach urzędowania.

 

Zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2021 r., poz. 247 t.j.), uwagi i wnioski do ww. dokumentu mogą być wnoszone w formie ustnej, pisemnej do protokołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: strategia@um.mielec.pl. Uwagi i wnioski należy składać w terminie do dnia 27 listopada 2023 r. (21 dni). Zgodnie z art. 41 ww. ustawy, uwagi i wnioski złożone po upływie wskazanego terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Gmina Miejska Mielec.

 

 

***

 

Ankieta wśród Mieszkańców:

 

Szanowni Mieszkańcy!

 

W związku z rozpoczęciem prac nad opracowaniem Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027 prosimy Państwa, jako mieszkańców tego obszaru, o podzielenie się swoimi uwagami.

 

Badanie do którego zostali Państwo zaproszeni, ma na celu zidentyfikować kluczowe problemy i potrzeby rozwojowe samorządów tworzących obszar funkcjonalny oraz pomóc wskazać przedsięwzięcia niezbędne do realizacji w kolejnych latach.

 

MOF Mielec tworzą następujące jednostki samorządu terytorialnego: Gmina Miejska Mielec, Gmina Mielec, Gmina Przecław, Gmina Tuszów Narodowy.

 

Państwa opinie oraz wskazania będą stanowić kluczowy element procesu planowania rozwoju MOF Mielca.

 

Prosimy o wypełnienie ankiety w terminie do 15.01.2023 r.

 

 Z góry dziękujemy za udział w badaniu!

 

Link do ankiety: https://ankieta.deltapartner.org.pl/zit_mielec_mieszkancy

 

 

***

 

Nabór partnerów społeczno-gospodarczych:

 

Szanowni Państwo!

 

W związku z przygotowywaniem dokumentu „Strategii ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027” prowadzony jest nabór partnerów społeczno-gospodarczych chcących zgłosić swój akces do procesu opracowania dokumentu Strategii ZIT.

 

Zgodnie z projektem „Umowy Partnerstwa dla realizacji Polityki Spójności 2021-2027 w Polsce”, ZIT to instrument przewidziany do realizacji partnerskich projektów przyczyniających się do rozwiązywania problemów i wspólnego bądź skoordynowanego zaspakajania potrzeb obszaru objętego ZIT. Instrument ten będzie wykorzystywany do wspierania miejskich obszarów funkcjonalnych.

 

Jednym z warunków realizacji ZIT jest przygotowanie „Strategii ZIT”, którego obligatoryjnym elementem jest zaangażowanie partnerów społeczno-gospodarczych. Tym samym przygotowywany przez MOF dokument wymaga włączenia w ten proces partnerów działających m. in. w obszarach:

 

  • Społeczeństwa obywatelskiego
  • Organizacji działających na rzecz ochrony środowiska
  • Promowanie włączenia społecznego
  • Praw podstawowych
  • Praw osób niepełnosprawnych
  • Równości i niedyskryminacji

 

Zachęcamy organizacje  oraz interesariuszy działających na terenie miasta Mielca, gmin Mielec, Tuszów Narodowy oraz Przecław do zgłoszenia swojego akcesu do procesu opracowania dokumentu pn. „Strategia ZIT dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca na lata 2022-2027".

 

Od partnerów oczekujemy zaangażowania w zakresie opiniowania zapisów dokumentu na etapie jego tworzenia, konsultowania jego treści oraz wsparcia na etapie wdrażania. Zależy nam na uspołecznionym dokumencie, skonsultowanym z interesariuszami i przedstawicielami społeczności obszaru funkcjonalnego.

 

Prosimy o zgłaszanie się w terminie do 30.01.2023 r.

 

Link do naboru: https://ankieta.deltapartner.org.pl/mof_mielec_organizacje

 

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..