2016-02-05

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów prowadzonych w UM w Mielcu

 

  • Archiwum akt stanu cywilnego oraz zapis tych samych akt w formie elektronicznej,
  • Archiwum dowodów osobistych,
  • Archiwum zakładowe dokumentów wytworzonych w urzędzie oraz ewidencja osobowa i płacowa, tj. akta osobowe, listy płac, kartoteki wynagrodzeń i listy zasiłkowe pracowników zakładów zlikwidowanych takich jak Komunalne Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane w Mielcu, Państwowy Ośrodek Maszynowy w Wojsławiu, Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna Sadkowa Góra, Spółdzielnia Pracy „Odzież” w Mielcu, Szkoła Podstawowa nr 10 w Mielcu, 
  • Baza Azbestowa – do gromadzenia informacji uzyskanych z inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest,
  • Baza danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz strategicznych ocenach odziaływania na środowisko – OOŚ-GDOŚ,
  • Baza o emisjach gazów i innych substancji - KOBIZE,
  • Baza środowiskowych kart informacyjnych,
  • Ewidencja dróg,
  • Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
  • Ewidencja lokali mieszkalnych,
  • Ewidencja nieruchomości,
  • Ewidencja nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
  • Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
  • Ewidencja pieczęci i pieczątek,
  • Ewidencja przeprowadzonych kontroli,
  • Ewidencja szkół i placówek niepublicznych (w tym przedszkoli),
  • Ewidencja tytułów wykonawczych – mandaty,
  • Ewidencja tytułów wykonawczych (podatek od nieruchomości, łączne zobowiązanie pieniężne, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych) [tajemnica skarbowa],
  • Ewidencja wniosków o udostępnienie danych ze zbiorów wydanych i utraconych dowodów osobistych,
  • Ewidencja wysłanych upomnień (podatek od nieruchomości, łączne zobowiązanie pieniężne, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych) [tajemnica skarbowa],
  • Ewidencja zatrudnionych i zwolnionych pracowników urzędu,
  • Ewidencja zawiadomień o utracie dowodów osobistych,
  • Gminna ewidencja zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy,
  • Lista stawiennictwa osób wykazanych do kwalifikacji wojskowej,
  • Rejestr zamieszkania cudzoziemców,
  • Rejestr mieszkańców,
  • Rejestr wyborców,
  • Rejestr profili zaufanych,
  • Rejestr delegacji służbowych,
  • Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych (w załączeniu),
  • Rejestr instytucji kultury ( w załączeniu),
  • Rejestr kobiet objętych rejestracją wojskową,
  • Rejestr korespondencji wpływającej do urzędu,
  • Rejestr mężczyzn objętych rejestracją wojskową,
  • Rejestr nałożonych mandatów karnych,
  • Rejestr osób ubiegających się o mieszkanie komunalne,
  • Rejestr planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
  • Rejestr podatników – osoby fizyczne (podatek od nieruchomości, łączne zobowiązanie pieniężne, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportu) [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr podatników – osoby prawne (podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych) [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych,
  • Rejestr pomników przyrody,
  • Rejestr przypisów i odpisów – osoby fizyczne (podatek od nieruchomości, łączne zobowiązanie pieniężne, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportu) [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr przypisów i odpisów – osoby prawne (podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych) [tajemnica skarbowa]
  • Rejestr przypadków stosowania przemocy w rodzinie,
  • Rejestr psów,
  • Rejestr skarg i wniosków,
  • Rejestr petycji,
  • Rejestr sprzedaży VAT,
  • Rejestr świadczeń osobistych i rzeczowych,
  • Rejestr uchwał Rady Miejskiej,
  • Rejestr udostępniania danych osobowych mieszkańców,
  • Rejestr udzielonych przez Prezydenta Miasta Mielca licencji na przewóz osób taksówką,
  • Rejestr udzielonych zezwoleń na przewóz osób w regularnych i specjalnych liniach,
  • Rejestr umów i rejestr zabezpieczeń,
  • Rejestr w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowychi transportu nieczystości ciekłych,
  • Rejestr wniosków o udostępnieniu informacji publicznej,
  • Rejestr wniosków o ukaranie do Sądu Rejonowego,
  • Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym,
  • Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
  • Rejestr wydanych informacji o stanie podatkowym [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr wydanych legitymacji służbowych,
  • Rejestr wydanych pełnomocnictw i upoważnień,
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o stanie podatkowym [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis,
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego,
  • Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • Rejestr zabytków,
  • Rejestr zakupu VAT,
  • Rejestr zamówień publicznych,
  • Rejestr Zarządzeń Prezydenta Miasta Mielca,
  • Rejestr zarachowań wpłat w podatkach [tajemnica skarbowa],
  • Rejestr zidentyfikowanych żołnierzy radzieckich pochowanych na cmentarzu Armii Radzieckiej w Mielcu przy ul. Wolności 44,
  • Rejestr żłobków i klubów dziecięcych ( w załączniku)
  • Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych
  • Rejestr Kategorii Czynności Przetwarzania dokonywanych w imieniu administratora w UM w Mielcu
  • Rejestru Naruszeń Ochrony Danych Osobowych.
  • Wykaz informacji o środowisku EKOPORTAL,
  • Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej
  • Rejestr Porozumień zawartych przez Gminę Miejską Mielec

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..