2019-09-13

Petycje kierowane do Rady Miejskiej w Mielcu

Zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji reguluje ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

 

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji w Urzędzie Miejskim w Mielcu reguluje dodatkowo Zarządzenie Prezydenta Miasta Mielca w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mielcu.

 

Zgodnie z uregulowaniami ustawy o petycjach, przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.

 

Załączniki:

 

Zbiorcze informacje o rozpatrzonych petycjach:

 

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2018 r. w załączniku "Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Radę Miejską w Mielcu w roku 2018".

 

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2019 r. w załączniku "Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Radę Miejską w Mielcu w roku 2019".

 

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 r. w załączniku "Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Radę Miejską w Mielcu w roku 2020".

 

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2021 r. w załączniku "Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Radę Miejską w Mielcu w roku 2021".

 

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2022 r. w załączniku "Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Radę Miejską w Mielcu w roku 2022".

 

Rejestr petycji:

 

1. Petycja z dnia 12 sierpnia 2019 r. w sprawie utworzenia budżetu miata równomiernego rozwoju.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 12 listopada 2019 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 1.1.
 

2. Petycja z dnia 23 sierpnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia w urzędzie Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 23 listopada 2019 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 2.1, 2.2.

 

3. Petycja z dnia 28 listopada 2019 r. w zakresie zmiany przepisów prawa miejscowego.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 28 lutego 2020 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 3.1
 

4. Petycja z dnia 6 grudnia 2019 r. w zakresie zmiany przepisów prawa miejscowego.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 6 marca 2020 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 4.1

 

5. Petycja z dnia 24 marca 2020 r. w sprawie przyjęcia uchwały ws. ochrony zdrowia mieszkańców gminy przed coraz większą ekspozycją na sztuczne pola elektromagnetyczne o coraz szerszym zakresie częstotliwości.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 24 czerwca 2020 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 5.1

 

6. Petycja z dnia 2 kwietnia 2020 r. w zakresie zmiany przepisów aktów prawa miejscowego (wprowadzenie loklanej "tarczy antykryzysowej")

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 2 lipca 2020 r.

Zawiadomienia o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 6.1


7. Petycja z dnia 9 września 2020 r. w interesie publicznym o ochronę mieszkańców przed elektroskażeniami.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 9 grudnia 2020 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 7.1

 

8. Petycja z dnia 11 grudnia 2020 r. w interesie publicznym Fundacji "Tradycyjne Podkarpacie" w sprawie szczepień ochronnych przeciwko wirusowi SARS-CoV-2

 

Uchwałą Nr XXVIII/306/2021 r. z dnia 28 stycznia 2021 r. Rada Miejska w Mielcu zarządziła łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna). Ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje do dnia - 28 marca 2021 r.

Uchwała Rady Miejskiej w Mielcu Nr XXVIII/306/2021 r. z dnia 28 stycznia 2021 r.: w załączniku 8.1

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji wielokrotnej - w załączniku 8.2

 


9. Petycja z dnia 11 stycznia 2021 r. w sprawie położenia asfaltu na ulicy Letniej.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 11 kwietnia  2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 9.1

 

10. Petycja z dnia 16 stycznia 2021 r. złożona przez Stowarzyszenie Polska Wolna od GMO w sprawie podjęcia uchwały w przedmiocie poparcia listu otwartego w sprawie zaniechania szczepień przeciwko Covid-19 oraz podjęcia działań edukacyjnych w celu ochrony przed zachorowaniem.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 16 kwietnia  2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 10.1

 

 

11. Petycja z dnia 23.02.2021 r. złożona przez Przedstawiciela Stowarzyszenia „Jesteśmy u siebie” w sprawie podjęcia uchwały w przedmiocie uznania stosowania preparatów nazywanych szczepionką przeciwko Covid-19 za eksperyment medyczny na ludziach.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 23 maja  2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 11.1

 

12. Petycja z dnia 23.02.2021 r. złożona przez Przedstawiciela Stowarzyszenia „Jesteśmy u siebie” w sprawie podjęcia uchwały w przedmiocie wymogów dotyczących stosowania preparatów nazywanych szczepionkami przeciwko Covid-19.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 23 maja  2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 12.1

 

13. Petycja z dnia 23.02.2021 r. złożona przez Przedstawiciela Stowarzyszenia „Jesteśmy u siebie” w sprawie podjęcia uchwały w przedmiocie publikacji informacji dotyczących Covid-19.

 

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 23 maja  2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załączniku nr 13.1

 

14. Petycja z dnia 23.03.2021 r. złożona przez Mieszkańców Osiedla Smoczka w przedmiocie sprzeciwu wobec realizacji inwestycji budowy budynków mieszkalnych wielordzinnych na działce nr 2406 położonej w rejonie ulic Witosa, Powstańców Warszawy, Śliwy, Khala.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 23 czerwca 2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 14.1

15. Petycja z dnia 04.05.2021 r. złożona przez mieszkańców i użytkowników ulicy Szalay-Groele w przedmiocie remontu drogi.

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: 5 sierpnia 2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 15.1

 

16. Petycja z dnia 07.04.2021 r. złożona przez Stowarzyszenie Polska Wolna od GMO

 

Przewidywany termin załatwienia petycji: lipca 2021 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 16.1

 

17. Petycja z dnia 29.11.2021 r. złożona przez Stowarzyszenie Inicjatywa Wolność

Przewidywany termin załatwienia petycji: luty 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 17.1

 

18. Petycja z dnia 21.12.2021 r. złożona przez Fundację im. Nikoli Tesli

Przewidywany termin załatwienia petycji: marzec 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 18.1

 

19. Petycja z dnia 04.03.2022 r. złożona przez Cech Zdunów Polskich

Przewidywany termin załatwienia petycji: czerwiec 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 19.1

 

20. Petycja z dnia 17.05.2022 r. w sprawie zmiany lokalizacji budowy nowego łącznika ulicy Korczaka z ulicą Wojsławską

Przewidywany termin załatwienia petycji: sierpień 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 20.1

 

21. Petycja z dnia 07.07.2022 w przedmiocie utrudnień związanych z zajmowaniem miejsc parkingowych przy blokach przez osoby korzystające z kąpieliska letniego MOSiR, złożonej przez mieszkańców ulicy Kusocińskiego 23-29.

Przewidywany termin załatwienia petyci - październik 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 21.1

 

22. Petycja z dnia 13.09.2022 r. w przedmiocie poparcia starań Wójta Gminy Solina dotyczących pilnego podjęcia działań w zakresie oczyszczania dorzeczy Jeziora Solińskiego i Myczkowskiego, złozona przez Wójta Gminy Solina.

Przewidywany termin załatwienia petyci - grudzień 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 22.1

 

23. Petycja z dnia 23.10.2022 r. w przedmiocie reasumpcji zbierania podpisów pod wnioskiem o odwołanie Rady Osiedla Rzochów lub uznania złożonego wniosku o odwołanie Rady Osiedla Rzochów za nieważny, złozona przez Mieszkańców Osiedla Rzochów.

Przewidywany termin załatwienia petyci - grudzień 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 23.1

 

24. Petycja z dnia 26.10.2022 r. w przedmiocie sprzeciwu co do sprzedaży budynku przy ul. Asnyka 2, złożona przez mieszkańców Osiedla Niepodległości.

Przewidywany termin załatwienia petyci - grudzień 2022 r.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach nr 24.1

 

25. Petycja z dnia 14.02.2023 r. w przedmiocie zwiększenia świadomości prawnej dotyczącej transplantacji wśród lokalnej społeczności

Przewidywany termin załatwienia petycji - maj 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petyci - w załącznikach 25.1

 

26. Petycja z dnia 21.03.2023 w przedmiocie podwyższenia wynagrodzeń zasadniczych pracowników oświaty niebędących nauczycielami złożona przez Związek Nauczycielstwa Polskiego Zarządu Odziału Międzygminnego w Mielcu. 

Przewidywany termin załatwienia petycji - czerwiec 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 26.1

 

27. Petycja z dnia 03.04.2023 w przedmiocie wykonania drogi bocznej od ulicy Królowej Jadwigi 42 złożona przez mieszkańców

Przewidywany termin załatwienia petycji - lipiec 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 27.1

 

28. Petycja z dnia 29.05.2023 r. w przedmiocie zmiany lokalizacji punktów wyznaczonych na terenie miasta Mielca do sprzedaży bezpośredniej przez rolników indywidualnych, złożonej przez grupę rolników prowadzących sprzedaż bezpośrednią. 

Przewidywany termin załatwienia petycji - sierpień 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 28.1

 

29. Petycja z dnia 07.08.2023 r. w przedmiocie zmiany lokalizacji punktów wyznaczonych na terenie miasta Mielca do sprzedaży bezpośredniej przez rolników indywidualnych, złożonej przez grupę rolników prowadzących sprzedaż bezpośrednią. 

Przewidywany termin załatwienia petycji - listopad 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 29.1

 

30. Petycja z dnia 26.09.2023 r. w przedmiocie poprawy dostępu osób niepłenosprawncyh do obiektów użyteczności publicznej 

Przewidywany termin załatwienia petycji - grudzień 2023 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 30.1

 

31. Petycja z dnia 22.11.2023 r. w przedmiocie odwodnienia ul. Rolnej

Przewidywany termin załatwienia petycji - luty 2024 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 31.1

 

 

32. Petycja z dnia 27.11.2023 r. w przedmiocie sprzeciwu wobec budowy budynków wieleordzinnych przy ul. Nowej

Przewidywany termin załatwienia petycji - luty 2024 r. 

Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji - w załącznikach 32.1

 

 

Załączniki

  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły
  szczegóły

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..